ネパール研修報告(10)ポカラからカトマンズへ

(English follows below)

9月15日

私たちはポカラからカトマンズへバスで向かいました。
数日前の18時間の長距離移動の教訓から、十分な水や食料、酔い止めなどを買い込み準備万全の状態で出発しました。

帰りの車内でも、笑い声や話が飛び交っていました。
案の定、再び驚異的大渋滞に巻き込まれ、7時間のはずの移動は12時間に・・・。
しかし、ネパール人とは既にとても仲良しになっており他愛もない会話や互いに冗談を言い合いながら、辛いはずの時間をとても楽しく過ごすことができました。 バスの中は笑顔で溢れ、お互いにコミュニケーションを深める大切な時間でした。一生忘れることのない大事な思い出です。

バンダによる大渋滞・・・


September 15th


We were taking the bus back to Kathmandu from Pokhara. Having the experience from the first long distance travel in Nepal, before starting our journey, we bought tons of drinks and tidbits with us hoping to make our trip smoother that way. Besides munching and resting onboard, since it we had made friends with those Nepalese students in this journey back, we had fun talking, playing and just fooling each other around. The bus was filled with whispers and laughers. At the end, this trip was supposed to take 7hours but it took us nearly 12 hours, however, we enjoyed it and we will never forget it.


カトマンズ市内の様子

初めての経験だったマイダン村
振り返るとハードでしたけど少し寂しくも思えました。




0 件のコメント:

コメントを投稿