ネパール研修報告(7)学校にて授業

(English follows below)

日本とネパールの学生が共に約1時間程の授業を考え子供たちと先生として交流しました!
<ネパール研修8日目>
ネパールと関ゼミの学生混合で、5つのグループに分かれてリンネラハ村の学校で1時間授業を行いました。与えられた授業課題は、何か「子供たちのためになるようなこと。」グループごとに話し合い自分たちで授業内容を決めました。およそ10歳~12歳までのクラスを担当し、衛生(手の洗い方)、日本の基本情報(国旗、地図上の位置など)、舞踊、食事、ジェンダーなどたくさんのことについて教えました。生徒たちはとても積極的な態度で質問をしてくれ、私たちももっと教えてあげたいという気持ちになりました。その後、ネパールや日本についてのクイズ大会、参加メンバー各国(ネパール、日本、中国、マレーシア、ベトナム)のダンスを披露しました。リンネラハ村の生徒たちも民族舞踊を披露してくれて大いに盛り上がりました。
ベトナムの伝統舞踊を子供達に披露🇻🇳

<Eighth day of the study tour in Nepal>
This day, we did a one-hour class at a school in Rinhera Village. We were divided into five groups (mixed teams of the Nepalese participants and Seki Seminar students). Prof. Seki told us to teach “something which will promote the growth of the students.” Each group discussed a lot and decided the procedure of the class. The students were about 10~12 years old. We taught them different topics such as, how to wash hand properly, gender issues, basic information about Japan, dance, food, etc. The students joined us actively and asked many questions.
After the classes, we did a quiz competiton about Nepal and Japan. Also, we performed our cultural dance (Nepalese, Japanese, Chinese, Malaysian, and Vietnamese dances). The school students also performed their ethnic dance, and everyone enjoyed it! It was such an amazing experience for everyone.
いつもと違う日本からの先生に興味津々の子供達

エネルギッシュな子供達は英語も堪能で楽しい時間を過ごしました!


ネパール学生より素晴らしいソロダンスを披露してくれました!

明るくてエネルギッシュな子供たちから元気をたくさんもらいました!

0 件のコメント:

コメントを投稿