ネパール研修報告(6)重いリュックを背負って険しい山を歩いて5時間


大荷物を抱えながら自然に囲まれ、川を渡る学生たち

こんな危ない道で遊びながら歩くのはやめましょう(笑)
(English follows below)
研修7日目、マイダン村での二日間を終えた私達は、約5時間に及ぶ山道の移動を経て、リンネラハ村に到着しました。村に到着するや否や、村に住む人々は非常に珍しそうな目で私達を見ていました。それを見て少し緊張しながらもナマステと挨拶をすると快く挨拶してくれ、更には子供達が遊びに誘ってくれ、村の案内までしてくれました。この村は売店があったり、家が3階建てになっていたりとマイダン村に比べて発展している様子でした。そして英語教育に関しても発展していました。ホームステイ先の3歳の子供がすでに英語を勉強している姿を見て、日本よりも教育面で随分と発展が進んでいるなと思い、刺激を受けました。この村で新たな経験を積むことに胸を膨らませました。


Day 5th, after the two days in Maidan village we hiked down for approximately 4 hours and arrived at Rinhera village. Since foreigners are very rare for them, they seemed like they were nervous a bit. However, once we said Hi to them, they immediately made smile and said Namaste to us. What I like the most about this village is that they are friendly. Although it was our first time meeting, as soon as we arrived our homestay house, the kids there took us out to the temple, playground, etc. and talked a lot. They were small shops and big houses, too. The village obviously far more developed than Maidan. Talking about English, English education in this village is much more developed than Japan. I was extremely surprised and impressed by the fact that even three years old kid in my homestay was studying English.


どこまでも続く綺麗な田んぼの風景

たくさん子供たちと笑顔に囲まれ幸せが溢れます
道中で見つけたオアシス笑
(すれ違った牛たちが飲んでいきました...)

0 件のコメント:

コメントを投稿