ネパール研修報告(1)ネパール到着! ネパールメンバーとの初対面!

(English follows below)

ネパール人学生と日本人学生の初対面@AAEE Nepal Office 
タイから約3時間、ついにネパールに到着しました!!空港からはAAEEコーディネーターのシティズさんがお迎えに来てくださり、車でAAEEのオフィスへ向かいました。そこではネパールメンバーのみなさんが出迎えてくださり、ティカというお米を赤く染めたものを相手に対する尊敬と神の恩恵の意味を込め額につけてくれました。そして、サプライズで歌の生披露やケーキに手作りのラッシーをご馳走していただき、さらにはみんなお揃いのMERO SATHI Tシャツをプレゼントしてくれました。私たちからも歌のプレゼントをして盛り上がりました。ネパールの学生達はとてもフレンドリーに歓迎してくれ、これからもっと仲良くなって一緒に活動していくのが楽しみです!


We finally arrived in Nepal after a 3-hour flight from Thailand. General Manager of AAEE Nepal, Mr.Kshitiz Bhattarai picked us up at the airport and we went to the AAEE office together right after that. All the Nepalese members offered us a warm welcome by putting red mark which is made from rice called Tika on our foreheads to show their respect to us and to bless us. And, they surprised us by performing some Nepalese songs and cake, homemade lassi and moreover, they gave us MERO SATHI T-shirt as presents! We also sang a Japanese song to thank them. The Nepalese members are very friendly and kind to us, we are looking forward to getting along well with each other more let's actively participate in this program!

参加した女子全員の集合写真

0 件のコメント:

コメントを投稿