授業報告(14週目)ネパール研修の準備、オープンキャンパスでの発表リハーサル

(English follows below)

<第14回の授業> 
後期ではさらにレベルアップしていきます!!!


前期最後の授業でした!
9月のネパール研修に向けた最終準備と8/2に迫ったオープンキャンパスでの発表内容について議論しました!

いよいよネパール研修を2ヶ月後に控え英語学習や多文化理解の学習に励んでおります。現地ではネパール国内で高い厳しい選考を通過した大学生とずっと一緒に行動しますので、英語での交流が楽しみ、そして少し不安。また、英語が全く通じない村々にも滞在します。言葉を越えてコミュニケーションをとる方法をみんなで話し合いました。

オープンキャンパスでは、私たちが日頃学んでいる多文化理解について、あっと驚く方法でわかりやすく楽しく発表します!異なる文化がぶつかり合うとどうなるのか……???
是非8/2東経大へお越しください!

嬉しい出来事がありました。先日ご講演いただいたOKバジこと垣見一雅さんから直筆のお手紙を頂戴したのです。達筆な字でとても楽しい、いい雰囲気の講演会だったとおっしゃってくださいました。実は私たち、9月のネパール研修の際にまたOKバジさんにお会い出来るの予定です!

夏休み期間も、スーパーグローバルな関ゼミは引き続き全力で、楽しく頑張っていきます!
今後ともよろしくお願いします!

It is only 2 months until our seminar tour to Nepal. We are looking forward to meeting the members of the "MERO SATHI" project. Today we discussed our activities in Nepal. 2-week long study tour in Nepal must be an exciting experience for all of us. After that, Mr.Seki showed us the letter from Mr. Kazumasa Kakimi (OK Baji). He wrote that he was delighted with the great event last month at Tokyo Keizai University and he is looking forward to meeting us in Nepal. We were so happy to hear from him.
   By the way, we will introduce our Seki Seminar at the open campus at the beginning of next month. Therefore, we also talked about what we should present in front of high school students and teachers. We hope that many people will come and see our presentation because it is going to be an excellent one.
   This was the last seminar class of the 1st term, so we took some special group photos. The photos are different from the previous ones; we took the photos not in the classroom but on campus.
We deeply appreciate your kind support over the term.
前期もこれで最後!おきまりの全員集合写真🤳

本日の授業風景

OK Bajiさんからの直筆のお手紙を頂戴しました!

0 件のコメント:

コメントを投稿