授業報告(8週目) 元関ゼミ生、宇賀田麻美さん講演会

(English follows below)

〈第8回目の授業〉

宇賀田 麻美さん(右)
2009年関昭典ゼミナール1期生、社会人として英語教育の第一線で活躍中!!!
   前回は元関ゼミ生、宇賀田麻美さんの講演会を開催しました。
    宇賀田さんは関ゼミの第1期生のOGで、2009年に先生と一緒にネパールでも活躍したそうです。そこで貧困問題に興味を持ち大学卒業後はイギリスの大学院に入学しました。NTTシステムズにしばらく勤務した後、現在は株式会社レアジョブで英語教育の推進に尽力している素敵な先輩です。
    宇賀田さんからは学生時代の経験談も含めながら貴重なお話や様々なアドバイスをいただきました。中でも最も印象残ってるのは問題が現れた時に逃避しても、後からまたその問題に再び直面することになるので、問題に出くわしたらその場で解決策を考えることが大切ということです。とてもためになりました。
     講演会の後には私たちからのお礼として、ゼミ生全員でソーラン節を踊りました。衣装や最後のエンディングポーズは先生にも内緒していました。宇賀田さんも関先生もすごく驚いてくれて、サプライズ大成功でした。
最後は宇賀田さんとの食事会でさらに盛り上がりました!
宇賀田さん、またゼミに遊びに来てください!
練習したソーラン節を披露しました!
It was the 8th lesson of Seki seminar.
This was a special lesson. Ms.Ugata came to our seminar to do a talk based on her experience. She was one of the first batch seminar's student who joined the trip to Nepal in 2009.
She's a highly motivated,passionate and talkative person. We were impressed by her and her experiences. It was amazing.
During her speech, she shared with us some important and useful quotes. For instance, "If I run away from problems,they come up in a different way". It means that the problems would definitely find their way back to you no matter how you avoid them.  We might face something tough in life, but don't try to escape from the situation. Instead, try to accept as much as you can and take your time to deal with them one by one.
After her talk, we went to have dinner with her.  We had really fun time.

What she shared with us was truly valuable.
Thank you so much. We appreciate it.
毎回、スペシャルゲストと記念集合写真!
9月に行くネパール研修の地を先生と
2009年に経験されていた話は印象的でした。

大先輩の授業に釘付けのゼミ生


講演会では聞けなかった話や
先生と宇賀田さんの思い出話で盛り上がりました!

食事会後の集合写真!!!

0 件のコメント:

コメントを投稿