後期授業報告(5) アイデンティティとは


(English follow below)

10月19日のゼミでは、アイデンティティについて学びました。そこで、在日韓国人が議題としてあげられました。高校の授業などで韓国と日本に関する歴史を学びましたが、実際に在日韓国人に対するヘイトスピーチ見て、今でもその考え方が一部の日本人の間で残っていることに気付かされました。K-POPや韓国コスメなどと、今韓国はブームで若者に人気だと思います。ヘイトスピーチに対する法律も改善されたそうですが、少しずつでもそのような意見が少なくなって欲しいと思います。
サブゼミは、11月12日(日)にJICA地球広場で行われるイベントの準備をしました。ゼミ生間で意見を出し合いならイベントに向けて頑張っています!とても良いイベントになると思います。是非お越し下さい!



アイデンティティについてデスカッションしています。

“What is your Identity?”
We were asked that question by our Professor which led us to the the topic of today’s lesson: Identity of young Koreans in Japan. Korean culture such as K-Pop, Korean cosmetics are very popular among the Japanese young people. We have learned about the relationship between Japan and Korea through history classes but watching the video about an anti-Korean hate speech as well as listening to Koreans in Japan sharing their stories made us shocked. Something must be done in order to  stop this offensive and discriminatory language against ethnic minorities. Being a half is definitely not easy in Japan.

During the sub-seminar, we prepared for the event which will be held on November 12th at JICA. We are working hard to make this event successful! If you are interested in international culture exchange, please come and join us!

ヘイトスピーチの動画にみんな釘付けです。

コメント

このブログの人気の投稿

異文化コミュニケーション基礎編1 「見える文化、見えない文化」

突撃取材!AAEE10周年記念イベント(5月12日@JICA地球ひろば 外務省後援)

偏見とステレオタイプが生じる原因と軽減策(5月29日授業報告)