ネパール研修報告(8)久しぶりの都会での滞在(ポカラ)

(English follows below)



研修9日目(ポカラ)



Let's party tonight!!!
12時間かけて都会に戻ってきました!
早朝、村の人々に別れを告げてジープでポカラへ出発しました。車内の雰囲気は初めてジープに乗った5日前とは大違いでとても静か。厳しい環境での18時間のバス移動や村への絶叫ジープ移動、4日間の村でのホームステイ生活など様々な経験を経て成長した私たちには、3時間のジープ移動など朝飯前。体が浮き上がるほどのでこぼこ道を走っているにもかかわらず、ほぼ全員が寝ていました。まるでバス移動に慣れたネパール人のようでした。
ジープからバスに乗り継ぎ、午後6時ごろに私たちは観光地ポカラに到着。その後ホテルの近くのおしゃれなレストランでディナーパーティーです。それまでの4日間のホームステイからは想像できない豪華な環境と食事に全員の興奮は最高潮に達しました。

Early in the morning of the 9th day of studying, we traveled to Pokhara by jeep. The atmosphere in the jeep was really quiet and completely different from the first day (9/9) when we rode a jeep. 
  It was a 5-hour ride, but because of the excitement of the first jeep ride, no one slept inside the car. However, after experiencing things like traveling by bus for 18 hours and staying in poor villages, we became stronger than we used to be and the bumpy road was already nothing for us.
At that time, we were like Nepalese who are used to travel on the bumpy road. After arriving in Pokhara, we invited a special guest who was a member of A.A.E.E. and went to a fancy restaurant all together. The excitement of all the members reached the climax because of the meal and the place. It was the feeling we couldn’t have had in the previous four days in the villages.
前日までの生活から一変!!!

村の生活では食べられないステーキに感動!



0 件のコメント:

コメントを投稿