後期授業報告(1)! マレーシアからのスペシャルゲスト

(English follows below)

夏休みも明け、後期のゼミがスタートしました!後期初回の授業ではいきなりスペシャルゲストの登場。マレーシア人学生のお母様と従妹さんですが一緒に授業に参加して下さいました!

マレーシアからのスペシャルゲストお2人🇲🇾(写真中央)
 授業ではまず、ネパールゼミ研修での学びを述べました。皆の発言を聞いていて、同じ場で同じ経験をしていても物の見方や捉え方は人によって異なるのだなと感じました。
その後関先生は前期の授業内で説明したいくつかの異文化学習モデルを再度スクリーンに映し出し、ネパールでの経験と関連付けながら説明するように私たちに求めました。これは簡単そうでとても難しく、モデルの説明自体はできても自身の経験と結びつけてうまく説明できないゼミ生の方が多かった気がします。まだまだ勉強不足です!

授業の終わりに、ゲストのお二人にささやかなお土産を差し上げ、ゼミ生全員でソーラン節を披露しました。マレーシアからわざわざお越しくださりありがとうございました!



To kickstart the new semester, two special guests were invited to join the class. They were the parent and sibling of one of the Seminar students who come from Malaysia. On the first day of class, we had a reflection on what we learned about Nepal. During the trip to Nepal, we had a lot of discussions, meetings and sharing. One thing for sure is that the students started to realize things that they had not noticed before through listening to other's opinion and thus, it depends their view towards many things. Our Professor gave us several charts and asked us to explain them by using our knowledge what we learned in Nepal. Everyone was very excited to share their interesting opinions and experiences, which created a fun atmosphere in the class. We ended our class by performing a traditional Japanese dance to cheer up our guests.


ゲストがいらっしゃった時の毎回恒例集合写真🤳
後期も国際色豊かな関ゼミは様々な活動に取り組んでまいります。

0 件のコメント:

コメントを投稿