ネパール研修報告(3)カトマンズからパルパへ(18時間!のバスの旅!)

(English follows below)

18時間ひたすら走り続けたオフロード
研修4日目。この日はカトマンズからパルパまでバスで向かいました。予定では12時間でしたが渋滞や公共交通機関を停止してしまうバンダなどにはまりなんと18時間も。。道路はしっかり整備されておらず、でこぼこ道や砂利道が続き車内は大きく揺れてスリリングな体験でした。朝早くの出発でしたがパルパに到着したのは深夜過ぎになってしまい1日かけての大移動でした。

4th day of study. We went ahead to Palpa from Kathmandu. It was 12 hours in the plan but due of the traffic jam and stopping of public transportation called Nepal Bandh, we took 18 hours... The road was not maintained well so we experienced the big turbulence of the bus which was thrilling. We departure early in the morning but we arrived very late night. It was really really long travel to Palpa.

笑顔で元気な学生たち
ただこれも最初だけでした……

0 件のコメント:

コメントを投稿