授業報告(3週目) ゼミ生のチームビルディング活動

(English follows below)

〈第3回目の授業〉

前半しっかりと勉強した後、3グループに分かれてチームビルディング活動をしました!
大学内の3枚の風景の写真(グループごとに異なる)が配布され、その場所で写真を撮るというものです!早く取り終わったグループが勝ちなので皆必死。日頃見かけないところも多くすごく大変でした(>_<)
ゲームの最後にはみんなで、今年の活動のキーワードであるMERO SATHI(ネパール語で「私の友達」)の人文字を作って写真を撮りました(全然うまくできませんでした)。
ゼミ終了後は関先生の研究室にてお菓子をつまみながら、5月14日にJICA地球ひろばで開催するイベントについて話を詰めました。そこに何とインターネットテレビ局の突撃取材!非常に驚きました。

Today was the third time taking Pro. Seki's seminar. We played a game to break the ice. We were given some photos taken at the university, the task for each group was to find the location where the pictures were taken. It was harder than it seemed, since the pictures were taken at locations we rarely go, such as the pay-phone near the convenience store and a mill behind the school building. It felt like a small journey. After playing this game, we had a meeting to decide the details of some upcoming events. At the professor's office, we had some snacks to boost our ideas and put nutrition into good usage. We have just set Mero Sathi TV and shot our first video. Hopefully, it will be a popular channel one day.







0 件のコメント:

コメントを投稿